Biuletyn Informacji Publicznej
BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.nowydworgdanski.pl

Treść strony

ZMIANY W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH ZBIÓREK PUBLICZNYCH

 

Od 18 lipca 2014 r. obowiązuje nowa ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014r., poz. 498).  Organizator zbiórki będzie mógł zgłosić zbiórkę elektronicznie na portalu www.zbiórki.gov.pl  lub na piśmie, przesyłając właściwy formularz do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Zmiany w zasadach prowadzenia zbiórek publicznych obowiązujące od 18 lipca 2014 roku

  1. zgłoszenie (dotychczas pozwolenie)
  2. zgłoszenie wszystkich zbiórek: małe, duże, ogólnopolskie, lokalne do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (dotychczas w zależności od terenu, na jakim była organizowana zbiórka, do: wójta, burmistrza, starosty, ministra)
  3. zgłoszenie elektroniczne na zbiórki.gov.pl (przy zgłoszeniu elektronicznym organizator zbiórki musi mieć ePUAP), możliwe też zgłoszenie papierowe do MAC (dotychczas tylko pisemne)
  4. decyzja o przyjęciu (lub nie) zgłoszenia elektronicznego w ciągu trzech lub papierowego w ciągu siedmiu dni (dotychczas w ciągu 30 dni)
  5. dostępność zgłoszeń i sprawozdań on-line na zbiórki.gov.pl (dotychczas zgody i sprawozdania były papierowe, pozostawały w urzędzie wydającym zgłoszenie)
  6. nie ma obowiązku umieszczania sprawozdania ze zbiórki publicznej w prasie (chyba, że zbiórka sprzed 18 lipca, wtedy nadal obowiązek sprawozdania, np. jeśli na początku 2013 r. wydano pozwolenie do 20 stycznia 2014 r. to nadal obowiązek sprawozdania do urzędu, ogłoszenie w prasie)
  7. bez opłaty skarbowej (dotychczas z opłatą – w 2014 r. było to 82 zł)
  8. zbiórką publiczną (nie zgłasza się na zbiórki.gov.pl) nie są m.in. apele o wpłaty na konto bankowe organizacji, sprzedaż przedmiotów, tzw. cegiełek (dotychczas były to zbiórki publiczne)

 

Wszystkie pozwolenia wydane przed wejściem w życie nowej ustawy 18 lipca 2014 r. zachowują ważność przez okres, na jaki zostały wydane. Takie zbiórki są przeprowadzane i rozliczane według dotychczasowych zasad wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych z 1933 r. Nowa ustawa jest stosowana wyłącznie do zbiórek publicznych, które zostaną zgłoszone po jej wejściu w życie, czyli od 18 lipca 2014 r. (art. 40 ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych).

Informacje: www.mac.gov.pl/zbiorki

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

ul. Królewska 27

00-060 Warszawa

e-mail: mac@mac.gov.pl

 

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 9029
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2017-10-03 11:48:51